Wednesday, May 24, 2006

Finished tactics unit 41 to 45 (module 1)

13 Comments:

At 24 May, 2006 11:41 , Blogger Edwin 'dutchdefence' Meyer said...

Glad you like it.

 
At 24 May, 2006 13:16 , Blogger Unknown said...

Edwin,
Something must still be messed up with the program because it says you've learnt more than you studied, that can't be right can it?

 
At 25 May, 2006 04:10 , Blogger katar said...

you're on a roll! only 6 more units to go..

good job.

 
At 25 May, 2006 07:12 , Blogger Edwin 'dutchdefence' Meyer said...

Thanks Patrick! But that would only complete one module... I still have to do 11 more modules, including the strategy and the endgame ones to complete the entire program. And yes Dread, i've noticed. I will have a look at it after i complete the first module.

 
At 25 May, 2006 13:59 , Blogger takchess said...

Hi Edwin,
When you have a moment please take a look at my blog and Halloween Gambit. I am uncertain if I followed the correct path after blacks 5th move and am interested in your thoughts.
thanks
Jim Takchess

 
At 25 May, 2006 14:53 , Blogger Edwin 'dutchdefence' Meyer said...

If you read this Jim, i allready have ;-)

But one should not think i am an expert on the Halloween Gambit. Far from it actually...

 
At 29 May, 2006 13:48 , Anonymous Anonymous said...

Edwin ,

je blog is een ongelooflijke bron van informatie ,proficiat !
Ik denk dat ik die personal trainer ook ga aanschaffen om te vermijden dat ik zo van het bord afval als we nog eens een partijtje schaken

vriendelijke groeten,

 
At 30 May, 2006 11:07 , Blogger Edwin 'dutchdefence' Meyer said...

Ha! Die Marc. Hoe bevalt het leven als chess.ac moderator?

 
At 30 May, 2006 13:17 , Anonymous Anonymous said...

Het bevalt me nog steeds ,
ik moet maar heel af en toe ingrijpen.
Het belangrijkste blijft natuurlijk schaken.
Ben ondertussen een opleiding van 6 zaterdagen aan het volgen voor jeugdschaakinstructeur , gegeven door Cor Van Wijgerden.( ken je wel van de stappenmethode )
De bedoeling is om in onze schaakclub zelf wat les te gaan geven aan de jeugd in stap 1 tot 3... hopelijk wordt ik er ook sterker door.
Heb gisteren de personal trainer gedownload , ik zal eens zien of ik je kan inhalen ;-)
Wat is het aanbevolen tempo om door die oefeningen te gaan , is dat een unit per dag ?

Als ik je bijgebeend ben met de pct dan kunnen we misschien nog eens een partijtje spelen op playchess.com ?

 
At 30 May, 2006 18:06 , Anonymous Anonymous said...

Downloaden? Waar heb je personal trainer geload dan?

 
At 01 June, 2006 11:51 , Anonymous Anonymous said...

Erwin,

ik heb die gedownload via de link op edwin zijn blog ..
onder "Recommended chess training software"

groeten,
Marc

 
At 01 June, 2006 13:09 , Blogger Edwin 'dutchdefence' Meyer said...

Ik kan me haast niet voorstellen dat het niet bevorderlijk is voor je spel. Ik denk dat op een dergelijke manier bezig zijn met schaken, altijd wel een positieve invloed heeft op je spel. Ikzelf heb in een opleiding tot schaakinstructeur al langere tijd interesse, en hoop het eens een keer te gaan doen. Wat het aanbevolen tempo voor PCT betreft, gewoon zoveel oefeningen doen als dat jij aankunt (volhoudt). Ik maak er een punt van om de oefeningen die ik zie wel te begrijpen. Als ik dat niet zou doen dan zou ik er zo doorheen razen. Momenteel bestaan de units voornamelijk uit herhalingen van eerdere units, dus gaat het ook wat sneller. Maar soms kan ik vrij lang over een unit doen. Andere factoren spelen daar natuurlijk ook een rol bij. Maar ik probeer voor zover het gaat, minimaal een uurtje per dag (5 dagen in de week) aan PCT te werken. Wat natuurlijk niet altijd opgaat. Maar dat is wel het streven. Overigens, wat jij hebt gedownload, is niet de volledige versie hé. Dat is een gelimiteerde (demo) versie. En over dat partijtje gesproken, daar ben ik altijd voor te vinden. Maar op playchess.com? Bedoel je daarmee de live server van ChessBase? Want daar heb ik geen account. Ik ken wel een interessante andere turn-based server, die uitgaat van de Waregemse Schaakacademie te België. Schaakclub.net. Mischien ken jij dat wel, aangezien jij uit België komt. Of ben ik nou in de war met een ander? Je Komt toch uit België hé? Anyway, mischien wil je je terzijnertijd registreren daar, zodat we eventueel een partijtje kunnen spelen. Laat het me maar weten via deze blog of via een mailtje als je me bent bijgebeend.

 
At 01 June, 2006 13:14 , Blogger Edwin 'dutchdefence' Meyer said...

Of laat me anders weten op welke servers je nog meer actief bent, en dat we daar een keuze uit maken. Laat het me maar horen.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home